Diari

Salam kasih dariku,.
Sekarang ni aku bersama 2 orang anak buah aku yang comel-comel. sebenarnya aku ada 6 orang anak buah yang sangat comel.hihi . ramaikan ?! rezeki biarpun aku tak ada adik tapi aku diberikan anak buah yang ramai. Alhamdunillah. Diari? kenapa begitu tajuknya, ada kisahnya. begini kisahnya, semalam lepas solat aku nampak buku yang cantik dan menarik diluarannya seperti sebuah buku diari kanak-kanak. ye mmg betul diari anak buah aku. Malu pulak rasanya bila tengok anak buah aku ada diari dia sendiri. dulu mmg aku ada buat diari tapi al-maklumlah separuh jalan ajer. hihihi. Nth lah bila masanya aku nak buat diari penuh kehidupan harian.

Berkenaan diari dulu ketika mengikut latihan khidmat negara, aku ada kawan sebelah katil yang selalu tulis diari. best bila tgk dia menulis . orang yang pandai berspeaking . hmmm bagus.

Klah sampai sini sahaja serangkap teka-teki sebagai pengakhiran:

Mult manis hati nak baik,
Itulah amalan turun-temurun,
Benda apa yang akan naik,
Apabila saja hujan turun?