UJIAN PENTING UNTUK MELAYAKKAN DIRI MENDAPAT GELARAN SEBAGAI...

Salam satu Malaysia!
Happy-happykan diri anda k apabila melihat atau membaca blog saya ini :-)

Hari ini 24/5, tinggal satu hari lagi untuk membuat persiapan belajar sebelum peperiksaan(sabtu).
Bila baca tajuk diatas mesti korang ingat ujian besarkan, nak jadi CEO syarikat ke?hahaha.tidak
tidak dan tidak mungkin. aku nak jadi CEO, belajar pun tak habis lagi mana layak jika
aku diberi jawatan sebegitukan kan kan?(berangan! klu dapat Alhamdunillah).
Sebelum korang fikir apa-apa lagi yang lebih mengarut, baik aku sendiri yang leraikan kan persoalan 
yang menjadi tanda tanya.

Sebenarnya, aku sedang mengikuti kelas memandu B2/D iaitu memandu motor dan kereta.

perasaan? gembira, takut, cuak, gementar.huhuhu tetapi itu hanya lah perasaan, kita boleh tangani
perasaan itu dgn berani. Jgn biarka perasaan takut, cuak, gementar itu memusnahkan 
kehendak kita, ayuh bangkitkan diri!
berbalik dgn kisah aku ini, ujian memandu. Aku baru sahaja menjalani ceramah dan belum lagi pergi kepada ujian berkomputer, InsyaAllah klu tak ada apa-apa Sabtu ini. Doakan terbaik untuk aku, permudahkan segala soalan walaupun aku tahu  ujian ini tak sesukar peperiksaan SPM tetapi bagi aku sama sahaja, perasaan takut itu tetap ada. (ish mengeluk ). Tiap kali benda yang dikatakan peperiksaan yang menghendakan kita lulus atau tidak mesti wujud perasaan takut dan gementar. Tapi jangan risau tetapkan mind yang "aku boleh buat org lain boleh asal aku tak boleh". Diusia 19tahun inilah aku kena pandai rebut peluang untuk beranikan diri mengambil lesen memandu kereta walaupun aku tahu yang aku tak pernah sekali memandu kereta.!hihihi.

Lakukan sesuatu keputusan itu dgn sematang mungkin bersesuai dgn umur kamu.
Jika rasa itu terbaik maka lakukan dgn sebaik mungkin.
yeahh!
Akhir sekali mari aku habiskan tajuk diatas ujian untuk melayakkan 
diri mendapat gelaran sebagai pemandu berlesan

Apa-apa pun doakan terbaik untuk aku ok.