EMPAT SAHABAT BILIK


Bertemu kembali
Sebagai seorang student yang menetap di kediaman Universiti.
Sifat yang perlu ada dalam diri ialah sentiasa berfikir positif, mempunyai 
sifat untuk berkongsi satu sama dgn lain. 
For those yang ada pengalaman takut jejak kaki buat kali pertama ke    
tempat baru mungkin boleh atasi .
Baiklah topik penceritaan aku kali ini adalah berkenaan dgn pengalaman 
aku tinggal di kediaman Universiti “komplek”.

Ermm (habitjikaberfikir)… Hari pertama aku ketika melangkah masuk                                                       
pintu utama bilik(sem02) yang telah diberikan kunci oleh UPK . Perasaan aku bercampor,                             gelisah coz tak tahu siapa roomate? perasaan itu blh atasi jika kita berfikiran positif persis 
'roomate baru kawan baru'.+ penat coz angkat barang tingkat 04 dari sem01 aku dapat 
tingkat yang sama,agak letih ! + sedih berpisah dgn mak dan family.

selepas siap mengemas, mulalah perbualan aku antara sahabat bilik. hihihi 
nama saya ' laili ',awak .. o dan awak awak. saya ' Asma ' ' Wani ' ' Hidayah '.
Then mula lah pengembaraan persahabatan antara empat oarang sahabat yang dahulunya tidak
pernah mengenali dgn lebih rapat. hari demi hari persahabatan kami semakin akhrab. Saling memerlukan, 
memahami biarpun kekadang ada sedikit ketengangan atau salah faham antara kami tetapi kami selalu
menganggap itu satu 'gurauan kasar '.Inilah salah satu cara untuk kita tangani masalah dgn menganggap
suatu perkara dgn mudah bak kata pepatah buang yang keruh ambil yang jernih. betul kan?
we always together, i feel happy when with them. They always make me happy because 
in room i label my self as crying person . i think through cry i can release all the problem! 

Banyak benda yang telah kami kongsi bersama seperti ilmu, pengalaman, kenangan, pakaian. Ini juga merupakan salah satu value baik dalam diri. betul tak ?
Harap korang juga begitu (buat muka cute sambil senyum). Hampir 6 bulan kami bersama maka
tiba lah detik perpisahan kami. Detik malam-malam terakhir sebelum berpisah dan sebelum ambil 
last payyyper(suara zizan RJ) keesokkan harinya. Malam terakhir, kami lakukan perkara yang merasakan kami sama-sama happy, antaranya :
a)bertukar gambar
b)minum chocolate melt(mereka bertiga) and white coffe (aku)
c)note A4


Begitu lah pengalaman aku, .
sekian.