Peluang sekali lagi untuk aku     

berkarya kembali

 

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera buat  sahabat sekalian 
Firstly, syukur kehadrat Ilahi kerana aku masih mampu untuk menaip segala huruf yang ada di keyboard ini bagi aku mencipta satu perkataan ke satu perkataan yang lain ! :-)

 


JALAN CERITA YANG SANGAT PANJANG
Baiklah  topik pertama post aku adalah berkenaan dgn SAHABAT tipu la kalau korang cakap korang tak ada kawan atau sahabat kan?(jwb jgn tak jawab). A friend is someone who can be alone with and nothing to do and not be able to think of anything to say and be comfortable in the silence by Sheryl Condie. 
Mari dgr apa pulak cerita disebalik kehidupan hamba Allah yang bernama LEE (nama singkatan). Bermula di zaman persekolah rendah, ingatanku sewaktu itu kurang pasti tetapi aku masih ingat akan kenangan manis bersama sahabat-sahabatku yang ada dikalangan mereka memiliki senyuman yang manis, baik budi perkerti ! (termasuk aku lah tuh,wekk). Sekolah rendah ye, ketika aku berusia 12tahun iaitu di tahun enam aku berkawan dgn kembar yang bernama ain dan atikah abd rahim. Nama bapa kami pun dah sama kan tak hairanlah kami ini sahabat baik kan kan kan (ketawa kecil sambil menutup mulut). (mengimbas kenangan lalu) kring.kring...kring... loceng berbunyi menandakan waktu berehat sedang bermula, maka kami bertiga(aku,ain,atikah) bersama rakan yang lain menuju ke destinasi istirehat kami atau orang sekarang cakap "port lepak" . Mesti you all (speaking konon) nak tahu dimana dimana dimanakan(suara johan RL)???tempat nya di longkang atau di kerusi bawah pokok besar . mesti korang terusik hati mengatakan nya we all (English taip) ni tak ada taste kan! Alah time tuh zaman kanak-kanak lagi, lagipun logkang tuh bersih ditambah pulak dgn pemandangan yang cantik di atas bukit. Ok! sesudah sampai , kami pun membuka bekal yang dibawak dari rumah lagi tau.. (rindunya hati) terasa sangat kenangan itu sangat bermakna bagi aku. Nilai saling berkongsi amat kami titik berat kan dgn berkongsi bekal. Tak lupa juga kawan aku dirumah buat Tasnim, Mira, Sakinah, Mimi, Zila dan lain-lain maaf tak dapat senaraikan semua nama u all(ulang speaking) apalagi

erk,  ermm sambung pulak ke sekolah menengah lagilah bertambah nasyat (mengelingkan kepala). Form1 sampai form2 aku berkawan rapat dgn dua orang sahabat yang diberi nama Aimi Amira dan Salwani. Keakhraban kami terbukti sehingga tubuhnya kelab NURANIE iaitu gabungan nama daripada kami bertiga. NU for nurul laili , RA 4 aimi amira and the last but not least NIE untuk salwanie. Tak cukup dgn kelab , gelaran pula kami cipta sesuka hati lili mimi wawa. Kenangan bersama nuranie akan terpahat di sanubariku (luruh buluh hidung). Masih ramai kawan-kawanku ditahap menengah naik form3 aku berkawan dgn lebih ramai kawan baru sebab waktu tuh aku turun kelas, pencapaian menurun (sentap sambil ketawa mengingat peristiwa lepas). Tapi aku bangkit semula naik kelas asal time form 4 and form5 baru sedar dari kegagalan, kira pemangkin jugalah turun kelas . Menengah Atas aku ambil bidang sains sebab minat aku lebih kepada matematik tambahan!Kawan daripada 5Salman tak akan aku lupa. Buat jejaka-jejaka tampan amie, chong, man, syahmi, cerap dan para puteri rupawan zue, has, jun, ayu, tikah mair and nayan, zila, fiqa, sanah. Dear best friend. I honestly don't now what i would do without you.Tamat.

SAMBUNG EPISOD SETERUSNYA 
sahabatku di kem PLKN Gambang ! :p

 

thank you for being my friend buat sahabat company Charlie baik pelatih wira mahupun pelatih wirawati. Sesaat waktu kita bersama amat bermakna bagiku!          ('kau x-raylah hatiku kau lihat lah bibit-bibit cintaku ini'.nyanyi pula stop!!!)                   Kawan yang sangat akhrab waktu kem adalah kekawan dari p3 terutama buat ecah, hana, nor. Telah banyak kami ukirkan kenangan bersama. Rindu nya time riadah : lepak di tasik, berbaris panjang di koperasi, sedetik di surau dan lain-lain. kenangan demi kenangan telah mendidik aku menjadi seorang yang lebih matang mengharungi liku-liku hidup. Moral values for this story is tak kira kita berada dimana jua bersahabat lah kamu kerna dgn bersahabat kita dapat mengeratkan hubungan.
Maaf dari saya jika ada kesilapan di sini.
Ini hanya satu kisah yang ingin di kongsi + nilai murni.